Moeder zijn en sporten

Mama zijn en sporten. Ik moet zeggen dat het bij mij lang heeft geduurd voordat ik de juiste balans daarin had gevonden.

Sporten is voor mij echt een uitlaatklep. Het is een moment waarin ik mijn hoofd helemaal leeg kan maken, nadenk over het leven en ideeën op doe. Vaak heb ik ook helemaal niet door dat ik aan het sporten ben, omdat mijn gedachten dan heel ergens anders zijn.

Toen Fender net geboren was had ik echt geen puf om ook maar iets aan sport te doen. Elk vrije minuut benutte ik als ‘nap-time’. Ik was zo uitgeput van de zwangerschap en bevalling en daarnaast wordt in één keer je leven omgegooid. Flesje hier, troosten daar, in badje, luiers verschonen en natuurlijk ’s nachts uit bed voor de nachtflesjes en ondertussen gaat het huishouden ook gewoon door. Oververmoeid was ik. Dat sporten liet ik toen dus nog maar even voor gezien.

Toen ik goed en wel het ritme te pakken had, was ik voor een maandje begonnen met sporten. Totdat mijn vader in een tijdbestek van 3 weken plotseling overleed. Ik ging door een hel. Nog steeds kan ik het niet beseffen. Ik staakte het sporten. Mijn lichaam was op van de stress en verdriet. Ook al wilde ik het heel graag, het lukte gewoon niet. Dit heeft zo’n 6 maanden geduurd.

Gelukkig heb ik begin dit jaar het sporten weer opgepakt. Ik combineer dit zo dat mijn gezin er niet onder lijdt. En zoals nu gaat het hartstikke goed.
Ik doe 6 keer per week cardiotraining en dan 3 keer per week krachttraining erbij. Zaterdag is mijn rustdag en laat ik mijn lichaam even tot rust komen om te herstellen. Misschien is dit voor velen best vaak, maar dit werkt voor mij. Vind het heerlijk om elke dag even een uurtje echt iets voor mezelf te doen en zo ook eindelijk de zwangerschapskilo’s gedag te zeggen. Natuurlijk heb ik dit rustig opgebouwd van 1x per week cardio tot hoe ik het nu doe.

Ik ben al een aantal kilo’s kwijt en krijg hele lieve complimentjes wat mij alleen maar gemotiveerder maakt. Alleen dat maatje 34 hoeft voor mij echt niet meer, maar wat voor mij het belangrijkste is, is dat ik weer fit wordt.

Aanstaande maandag ga ik beginnen met het welbekende Kayla Itsines programma. Ik heb al gehoord dat het heel pittig en zwaar is, maar ben ook wel toe aan een nieuwe uitdaging, Dus we gaan gewoon lekker verder op weg naar een fitte mama.

Hoe combineren jullie het moederschap met sporten?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten